sevinchco
توليد كننده انواع افزودني هاي خوراكي

تحصيل رشته پزشكي در تركيه به نسبت كشور هاي مانند فرانسه ، آلمان، آمريكا يا كانادا براي كساني كه قصد ادامه تحصيل در ايران را ندارند و ميخواهند در كشورهاي خارجي ادامه تحصيل بدهند، بهترين و راحت ترين گزينه براي انتخاب است. در ادامه شرايط، هزينه ها و جزئيات بيشتري از تحصيل پزشكي در تركيه را به شما ارائه ميدهيم.

تحصيلات پزشكي در تركيه

تحصيل پزشكي در تركيه مزيت‌هاي فراواني دارد كه بسياري از دغدغه‌هاي افراد را از بين مي‌برد. از آنجايي كه كشور تركيه از نظر پزشكي در سطح جهان معروف است و همينطور پزشكان بسياري در اين كشور حضور دارند. اين نتيجه حاكي از تدريس رشته پزشكي در سطح بالا در اين كشور است.
همچنين از نظر بودجه تحقيقات پزشكي و فن‌آوري‌هاي پيشرفته پزشكي نيز كشور تركيه در رتبه دوم جهان قرار گرفته است و در حوزه پزشكي پيشرفت‌هاي بسياري داشته‌اند كه متقاضيان بين المللي بسياري را براي تحصيل پزشكي به تركيه كشانده شده است. تحصيل پزشكي در تركيه يك گزينه بسيار مقرون به صرفه براي دانشجويان بين المللي است چرا كه ميزان شهريه ساليانه رشته پزشكي در تركيه بسيار كمتر از ديگر كشورهاي اروپايي و آمريكايي است. همچنين براي تحصيل در رشته پزشكي در تركيه الزاما نياز به دانش زبان تركي نيست و اين رشته به زبان انگليسي نيز ارائه مي‌شود. البته آشنايي به زبان كشوري كه قرار است در آنجا با مردم كشورش در ارتباط باشي مسلما نياز است.

پزشكي در تركيه

چرا تحصيل پزشكي در تركيه را انتخاب كنيم؟

تحصيل پزشكي در تركيه بين دانشجويان ايراني بسيار طرفدار پيدا كرده است. دليل آن هم اين است كه شرايط كشور تركيه براي زندگي بسيار مناسب بوده و دانشگاه‌هاي خوبي در رشته پزشكي در سطح جهاني دارد. دانشگاه‌هاي تركيه به لحاظ رتبه ‌هاي بالاي جهاني و حمايت تمام جانبه دولت تركيه، براي تحصيل رشته پزشكي شرايط مناسبي را براي متقاضيان خارجي فراهم نموده اند. ظرفيت كم رشته پزشكي در دانشگاه هاي ايران و همينطور سد دشوار كنكور براي قبولي در اين رشته و دركنار اينها مورد تائيد بودن برخي دانشگاه هاي پزشكي تركيه توسط وزارت بهداشت ايران متقاضيان ايراني را تحصيل پزشكي در تركيه ترغيب نموده است. علاوه بر تحصيل پزشكي عمومي شما مي‌توانيد دوره‌هاي تخصصي و فوق تخصصي خود را هم در دانشگاه‌هاي برتر تركيه بگذرانيد.
در اين مقاله سعي داريم رشته پزشكي در تركيه را به‌طور كامل و تخصصي بررسي كرده و شما را در رسيدن به اين هدف راهنمايي كنيم.

شرايط تحصيل رشته پزشكي در تركيه

براي پذيرش در رشته پزشكي در تركيه متقاضي بايد داراي مدرك ديپلم باشد. يا در سال آخر دبيرستان مشغول به تحصيل باشد. از شرايط ديگر پذيرش و تحصيل پزشكي در تركيه قبولي در آزمون YOS و يا SAT است. البته براي تحصيل به زبان انگليسي هم نياز است مدرك زبان تافل يا آيلتس با نمره مورد قبول دانشگاه را هم ارائه دهيد. با توجه به سطح دانشگاه هاي تركيه و استانداردهاي آموزشي اين كشور، ورود به دانشگاه هاي دولتي اين كشور بسيار پررقابت است. يعني شما بايد آزمون بين‌المللي يوس نمره بالايي كسب كنيد.
بسياري از دانشگاه هاي خصوصي در تركيه وجود دارد كه نيازي به مدرك آزمون يوس ندارند و به دنبال نمرات خوب در دبيرستان هستند. در اين نوع دانشگاه ها بيشتر دروس به زبان انگليسي تدريس مي‌شوند. براي همين مدرك آيلتس و تافل را جزو نيازهاي پذيرش در اين دانشگاه ها قرار داده اند. بايد اين نكته را هم بگوئيم كه جاي نگراني نيست، اگر اين مدارك را نداشته باشيد بعد از پذيرش بايد 1 سال دوره آمادگي زبان در دانشگاه بگذرانيد.
پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي از رشته‌هاي تحصيلي بسيار پرطرفدار براي تحصيل در تركيه هستند و متقاضيان زيادي دارند. فلذا شانس قبولي بويژه در دانشگاه‌هاي دولتي كم است. اما در سال هاي اخير دانشجوياني بوده اند كه توانسته اند در اين دانشگاه ها براي تحصيل پزشكي در تركيه موفق شوند. شما براي قبولي مي‌توانيد در دوره هاي آمادگي آزمون يوس، SAT و يا پذيرش بدون كنكور اقدام كنيد. براي بورسيه تحصيلي تركيه هم اگر رزومه واقعاً چشمگير و سطح بالايي داشتيد، هر سال در بهمن ماه مي توانيد اقدام نماييد.

آزمون هاي ورودي رشته پزشكي

آزمون يوس از دو بخش تشكيل شده است. بخش اول آزمون YOS شامل سوالاتي از مباحث رياضي، هوش و هندسه مي باشد و بخش دوم جهت ارزيابي تسلط متقاضيان به زبان تركي است كه در آن به هر داوطلب با توجه به تسلط زبان تركي نمره A,B,C داده خواهد شد. البته پاسخ دهي به سوالات اين بخش براي داوطلب الزامي نيست.
بعضي از دانشگاه هاي پزشكي تركيه ملاك پذيرش دانشجو را بر آزمون ديگري تحت عنوان آزمون SAT قرار مي دهند. اما آزمون YOS، آزمون جامع تري در تركيه براي پذيرش دانشجويان خارجي است. و دانشگاه هاي بيشتري نتيجه اين آزمون را ملاك عمل قرار مي دهند.

مزاياي تحصيل پزشكي در تركيه

اگر به اين مورد توجه كنيد كه چرا سالانه چندين هزار متقاضي ايراني براي تحصيل پزشكي در تركيه اقدام مي كنند، در مي يابيد كه اين تصميم بي دليل نبوده است. دلايل زيادي براي اينكار وجود دارد كه ما به برخي از آنها بسنده مي كنيم. مهمترين علل آن عبارتند از:

  • به دليل عضويت سيستم آموزشي تركيه در سيستم آموزشي اتحاديه اروپا(فرايند بولونيا)، مدارك دانشگاه‌هاي اين كشور از كيفيت بالايي برخوردار بوده و مورد تائيد كشورهاي اروپايي مي باشند.
  • اعتبار جهاني پزشكي در تركيه و همكاري نزديك علمي با دانشگاه‌هاي معتبر جهاني و استفاده از اساتيد كشورهاي آمريكايي و اروپايي سبب شده تا دانشجويان از سطح كيفي بالاي آموزشي برخوردار بوده و در اجراي پروژه‌هاي مشترك با دانشگاه‌هاي تراز اول بين‌المللي نيز شركت نمايند.
  • به دليل همسايگي تركيه با ايران، عدم نياز به ويزا، هزينه هاي كمتر رفت و آمد و هزينه هاي جاري پايين تر از مزاياي مهمي هستند كه تحصيل پزشكي در تركيه را معقول نشان مي دهند.
  • عضويت بيشتر دانشگاه هاي تركيه در معاهده آراسموس و فارابي باعث شده كه ارائه مدارك دانشگاه هاي تركيه به دانشگاه‌هاي ديگر در سرتاسر جهان مورد قبول باشد.
  • آزمون‌هاي لازم براي ورود به دانشگاه هاي تركيه چه آزمون يوس و چه آزمون SAT آسانتر از كنكور ايران هستند.
  • تعداد زيادي از دانشگاه‌هاي اين كشور رنكينگ بالا و رتبه‌هاي زير هزار در سطح جهاني دارند، مانند دانشگاه‌هاي كوچ، استانبول، آنكارا، قاضي و … كه بهترين انتخاب ها براي تحصيل پزشكي در تركيه هستند.
  • دانشجويان بين‌المللي خيلي راحت مي‌توانند از امكانات خوابگاه‌هاي دانشجويي با هزينه‌هاي كم بهره مند شوند.
  • شما پس از پايان تحصيل، با مدرك پزشكي تركيه كه دريافت كرده‌ايد مي‌توانيد در تمامي كشورهاي دنيا به طبابت مشغول شويد.

حس فوق العاده اي را كه تحصيل در دانشگاه هاي تركيه مي تواند داشته باشد، بايد خودتان تجربه كنيد و ببينيد تحصيل در اين كشور با امكانات زيادي كه در اختيار دانشجويان قرار دارد چه حس خوبي است.

 

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۱۷:۱۰ ] [ ariyan ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی