sevinchco
توليد كننده انواع افزودني هاي خوراكي

برند هاي خارجي رنگ خوراكي مورد تاييد

برند هاي خارجي رنگ خوراكي كه در بازار ارائه مي شود و معمولا مورد استفاده قنادي ها قرار مي گيرد غالبا به صورت  ژله اي عرضه شده اند و مناسب براي قنادي ها است. و در روكش كيك ها غالبا مورد استفاده قرار مي گيرند.

برند ايراني رنگ خوراكي:

از برند هاي مطرحي كه در بازار موجود است غالبا بصورت رنگ مايع توزيع مي شود و در انواع غذا ها و خوراكي ها از آنها استفاده مي كنند. البته انواع ديگر از رنگ هاي خوراكي در سايت فروشگاهي سوينچ مورد عرضه قرار گرفته است كه همه گي داراي مجوز هاي بهداشتي از جمله سيب سلامت مي باشند.

نكاتي مهم در مورد خريد رنگ خوراكي

  1. براي خريد رنگ غذا همه اطلاعات و مشخصات روي جعبه و قوطي رنگ را مطالعه كنيد.
  2. معمولا رنگ هاي مصنوعي داراي علامت استاندارد نيستند و تركيبات نامعلومي دارند. بنابراين در زمان خريد سعي كنيد معتبرترين برند رنگ خوراكي را انتخاب كنيد.و حتما به بروشور آن دقت نماييد.
  3. اگر از رنگ هاي خوراكي خارجي استفاده مي كنيد حتما داراي مجوز باشد؛ و مورد تاييد وزارت بهداشت قرار گرفته شده باشد.
  4. شركت سازنده مورد تاييد موظف هستند مواد تشكيل دهنده رنگ هاي غذا و همينطور مقدار مصرف و نوع مصرف آنها را بر روي برچسب آنها درج نمايند.
  5. رنگ هاي خوراكي بايد داراي تاريخ توليد و انقضا باشند.

كدام رنگ خوراكي بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد؟

رنگ خوراكي قرمز سوينچ معمولا به علت استفاده بيشتر در روكش كيك ها مورد مقبوليت بيشتري از طرف قنادي ها قرار گرفته است. البته رنگ قرمز خوراكي در تهيه برخي دسر هاو همينطور نوشيدني ها و نيز در تهيه برخي مرباها مانند مرباي گل محمدي كاربرد دارد.

 رنگ هاي خوراكي را به چند گروه مي توان تقسيم نمود

بطور كل رنگ هاي خوراكي را مي توان يه سه گروه تقسيم كرد:

  1.  رنگ هاي گروه طبيعي
  2.  رنگ هاي گروه معدني
  3.  رنگ هاي گروه تركيبي

گروه رنگ هاي  طبيعي

همانگونه كه از نام اين گروه از رنگها مشخص است؛  به رنگ هاي خوراكي، طبيعي گفته مي شود كه منشا ان ها از گياهان و حيوانات بوده باشد و به دو دسته زير مي توان تقسيم نمود:

  • نوع گياهي.
  • حيواني.

رنگ هاي نوع گياهي:

رنگ هاي گياهي از گياهان استخراج مي شوند؛ اين گياهان در طبيعت خود از رنگ بند هاي زيادي برخوردارند و به همين دليل انسانها همواره تمايل داشتند از اين رنگ بندي ها در البسه و همينطور تزيين مواد غذايي خود بهره برند بطور مثال مي توان زعفران، كوركومين، چغندر، كارتاموس و يا گياهان مختلف ديگر را نام برد. همه اين محصولات سالم رنگ خوراكي سوينچ از طريق فروشگاه در اختيار شماست

رنگ هاي نوع گياهي

رنگ هاي حيواني:

شايد براي شما جالب باشد و البته براي برخي تصور آن چندش آور است كه برخي از رنگهاي خوراكي از برخي حشرات گرفته شده است.

رنگ هاي معدني:

رنگ هاي معدني رنگ هاي هستند كه در طبيعت وجود دارند مثل سنگ آهن كه پيشينه استفاده از به دوران باستان باز ميگردد و رنگ دي اكسيد تيتانيوم كه از تيتانيوم حاصل شده است.

رنگ هاي تركيبي:

رنگ هاي تركيبي از نام شان مشخص است از تركيب  دو دسته رنگ طبيعي و مصنوعي تقسيم شده است.

رنگ هاي طبيعي:

رنگ هاي خوراكي از ساختار شيميايي رنگ در طبيعت يافت مي شود اما اين به آن معني نيست كه رنگ هاي طبيعي از خود مواد طبيعي در طبيعت استخراج شده اند زيرا اين كار به علت كمبود منابع اقتصادي يا دسترسي نداشتن به مواد خام صرفه اقتصادي ندارد هر چند افراد مي توانند برخي از اين رنگ ها را خودشان در اشپزخانه از مواد طبيعي موجود در منزل تهيه و توليد كنند كه به آنها رنگ هاي خانه گي نيز مي توانيم بگوييم. براي آشنايي با روش توليد برخي از اين رنگهاي خانگي پر طرفدار اينجا كليك نماييد.

رنگ هاي مصنوعي:

رنگ هاي مصنوعي همانند بسياري از چيزهايي كه نام مصنوعي را با خود يدك ميكشند بر پايه محصولات طبيعي نيستند. اين رنگها قالبا در طبيعت يافت نمي شوند و به روش شيمايي توليد مي شوند.

دلايل استفاده از رنگ هاي خوراكي چيست؟

بي شك استفاده از رنگ هاي خوراكي بصورت متنوع تاثير بسيار زيادي در جذابيت و زيبايي و همينطور نقش بسزايي درتنوع بخشيدن به مواد غذايي دارد؛ اشخاص زيادي وجود دارند كه مايلند زمان پهن كردن سفره از وجود غذاهاي رنگارنگ لذت ببرند.برخي از اين رنگ هاي خوراكي نمادي از مزه خود آن ماده غذايي و شيريني دارد. به عنوان مثال كيك توت فرنگي را در نظر بگيريد! انتظاري كه از كيك توت فرنگي از نظر رنگي داريم چيست؟! بي شك رنگ صورتي توت فرنگي مي تواند انتخاب بهتري نسبت به ساير رنگ ها باشد.

روانشناسي رنگ ها

حتما شنيده ايد هر رنگي نماد يك چيز مي باشد و غالبا رنگ ها نمادي از احساسات دروني افراد مي توانند باشند؛ بطور مثال رنگ سرخ يا همان قرمز نماد عشق آتشين است و يا در فرهنگ ايراني اسلامي نمادي از شهادت مي باشد. يا رنگ سفيد نمادي از پاكي ست! در اينجا برخي از اين رنگها را در حوزه صنعت غذايي مورد بررسي قرار مي دهيم.

رنگ قرمز يا همان رنگ سرخ (red color):

red Color به رنگ قرمز تيره گفته شده كه جزء رنگ هاي مجاز خوراكي  شناخته شده در ايران مي باشد  و به دو شكل مايع و روغني عرضه شده است. هرچند مواد طبيعي وجود دارد كه مي توانيد با آنها رنگ قرمز در طيف هاي مختلف را استخراج كنيد.براي آشنايي با نحوه ساخت رنگ قرمز در خانه برروي كلمه red Color كليك كنيد.

رنگ آبي يا آبي ارغواني (Blue Color):

رنگ غذاي آبي از ديگر رنگ هاي ساخته شده شركت هاي داخلي و خارجي است. منظور از Blue Color، آبي ارغواني است كه به دو شكل روغني و حلال در بازار وجود دارد. رنگ آبي ارغواني در شيريني جات، نوشيدني ها، بستني، دهان شويه، صابون، مواد تزئيني، داروها، لوازم آرايشي و ساير مواد غذايي كاربرد دارد. در ضمن شما از بابت خريد رنگ خوراكي آبي ارغواني نگران نباشيد زيرا داراي گواهي نامه و استاندارد معتبر از صنايع بهداشتي، آرايشي و غذايي است.

رنگ زرد معروف به رنگ  زعفراني (Yellow Color):

رنگ زرد زعفراني به عنوان يك رنگ خوراكي خاص به دليل رنگ زيبا و پر انرژي كه دارد از رنگ هاي خوراكي مشهور بوده كه با رنگ زرد زعفراني شناخته شده است و به دو صورت گفته شده يعني (حلال و روغني) مي باشد.رنگ زرد را معمولا در بسياري از محصولات مي توان يافت از جمله  در توليد آدامس، شيريني، بستني، نوشيدني ها، شامپو، صابون و ساير موارد ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد؛ جالب است بدانيد كه رنگ زرد در بسته بندي معمولا مانند ساير رنگ هاي گفته شده ۵/۲ و ۵ كيلويي بوده و داراي استاندارد و گواهي نامه معتبر از سازمان جهاني بهداشت است.

رنگ قرمز مات (Dark Red Color}:

رنگ قرمز مات يا تيره در بين مردم شناخته شده است و در همه كشورها به ويژه ايران مورد استفاده قرار گرفته است. از رنگ قرمز تيره براي ساخت ژله، مواد تزئيني، آدامس و غيره استفاده مي شود و از نظر قيمت خريد رنگ خوراكي قرمز تيره نسبتا صرفه اقتصادي دارد.رنگ قرمز مات نيز از رنگ هاي ساخته شده شركت هاي داخلي و خارجي است.

رنگ خوراكي خوب چه مشخصاتي دارد؟

چنانچه در صنعت غذايي و بخصوص صنايع غذايي كه از رنگ ها در توليدات خود استفاده مي كنند كمي بررسي نماييد و برندهاي معروف را تحليل كنيم معمولا اين برندها در توليد رنگ خوراكي از مواد خام گياهي باكيفيت بالا و با استفاده از تكنولوژي جديد و به روز جهاني استفاده مي نمايند.

فرايند توليد رنگ هاي خوراكي

فرآيند توليد رنگ غذا بطور كلي مي توان در ۷ مرحله تقسيم كرد.

  1. تهيه مواد خام با كيفيت.
  2. عمليات استخراج رنگ دانه ها.
  3. فرآيند تصفيه
  4. عمليات تغليظ
  5. انجام پالايش
  6. استرليزه كردن
  7.  تنظيم درجه و قدرت رنگ

ويژگي هاي رنگ خوراكي خوب

برندهاي رنگ غذا با كيفيت بافت و طعم خوبي دارند و علاوه بر زيباتر كردن مواد غذايي، اشتها برانگيز هستند زيرا باعث گيرايي و جذابيت مواد غذايي شده اند و احساس طبيعي بودن رنگ را به ذهن مصرف كننده القاء مي كنند. از مهمترين ويژگي هاي رنگ هاي خوراكي باكيفيت و مرغوب  مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  • اين رنگ ها بوي خاصي ندارند. (و غالبا كاملا بي بو هستند).
  • رنگ شفاف و روشني دارند.
  • ماندگاري بالايي دارند. (پايداري خوبي در استفاده شدن دارند).
  • قدرت بالايي  در رنگ دهي دارند.و مقداركمي از آن مي تواند حجم زيادي از مواد تركيب شده را رنگي نمايد.

از هر رنگ خوراكي دركجا استفاده كنيم؟

  1. رنگ سبز تيره:
    رنگ سبز تيره مناسب براي درست كردن موهيتو و رنگ دهي بالا به خلال پسته است و معمولا با توجه به حجم رنگ، قيمت رنگ مناسب مي باشد.
  2. رنگ قهوه اي:
    رنگ قهوه اي ملايم براي پخت كيك، شيريني و شكلات قهوه اي كاربرد دارد. و همچنين بعنوان روكش اين خوراكي هااز ان استفاده مي كنند.
  3. رنگ نارنجي:
    رنگ نارنجي براي استفاده در برخي غذاها و شيريني ها كاربرد زيادي دارد.
  4. رنگ قهوه اي تيره:
    رنگ قهوه اي تيره بيشتر براي رنگ كردن كيك كاربرد دارد.و نمادي از حالت شكلاتي دارد.
  5. رنگ قرمز:
    رنگ هاي قرمز براي صورتي كردن خامه و خوشرنگ كردن كيك مورد استفاده قرار مي گيرند.
  6. رنگ سبز روشن تر:
    رنگ هاي خوراكي سبز براي تهيه شربت و دادن رنگ فانتزي به كيك مناسب هستند.همچنين مي توان از آن براي رنگ دهي به ژله و پاستيل ها استفاده كرد.

خريد رنگ خوراكي طبيعي مناسب

در هنگام  خريد رنگ هاي خوراكي گزينه هاي زيادي براي انتخاب وجود دارد. بررخي از افراد ترجيح مي دهند از رنگهاي خوراكي كه خودشان داراي عطر و مزه هستند استفاده نمايند بارزترين اين رنگهاي خوراكي معروف، زعفران مي باشد.كه ميتوان از عصاره زعفران بجاي آن براي مواد غذايي كه حجم زيادي دارند استفاده كرد. معروفترين عصاره هاي زعفران موجود در بازار ايران با دو نوع خاص براي دو نوع ذائقه خاص توليد گشته:

البته برخي از اين رنگها را شايد تمايل داشته باشيد كه خودتان در منزل از مواد طبيعي بدست بياوريد. مثلا رنگ زرد از زردچوبه و زعفران، نارنجي از آب هويج و قرمز و آبي از چغندر. اما اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه اين رنگها غالبا حاوي ته مزه خاصي از موادي كه از آنها بدست آمده اند مي باشند؛ و احتمالا در مزه خوراكي شما اثر بگذارند!.

رنگ هاي طبيعي را چطور ميتوان تهيه كرد؟

رنگ هاي طبيعي خوراكي را مي توان به سه صورت زير در بازار پيداكرد:

  • رنگ هاي غذايي مايع.
  • رنگ هاي غذايي ژل غليظ.
  • رنگ هاي غذايي پودر.

رنگ هاي غذايي مايع:

يكي از دلايلي كه رنگ رغذاي مايع مقبوليت بالايي در بازار افزونه هاي مواد غذايي دارد به صرفه بودن آن است يعني رنگ مواد غذايي با استفاده از رنگ مايع غليظ مي شود و به طور يكنواخت در مواد پخش خواهد شد. صنايع غذايي سوينچ در محصولات رنگ غذاي خود، محصولات رنگ مايع را نيز توليد و در اختيار مشتريان عزيز كه به سلامت خود اهميت مي دهند مي گذارد.خريد رنگ هاي افزودني و خوراكي مايع بيشتر به منظور استفاده در شيريني و بستني كاربرد دارد.

رنگ هاي غذايي ژل غليظ:

ژل غليظ يا خمير بسيار ضخيم بوده و بايد كم استفاده شود. پس سعي كنيد يك بسته كوچك از رنگ غذا خميري را بخريد.تا در طول زمان تاريخ مصرفش نگذرد.

رنگ هاي غذايي پودري:

خريد رنگ غذا پودري به منظور مزه دار كردن غذاها و خوراكي ها است و نقش مهمي را روي اشتهاي اشخاص دارد.

 رنگ خوراكي با پودر طلايي

رنگ  طلايي هميشه جزو رنگ هايي هست كه در هرچيزي كه بكار رود جلوه شاهانه و زيبايي به موجوديت ان مي دهد؛ لذا بسياري از افراد علاقه مند به استفاده از اين رنگ منحصر بفرد مي باشند. چنانچه شما جزوافرادي هستيد كه به ديزاين و زيبايي كيك و دسر هايي كه مي پزيد اهميت مي دهيد و تمايل داريد دست پخت شما همچون جواهري برروي ميز بدرخشد؛پيشنهاد ما استفاده از رنگ طلايي در سفره آرايي هايتان است

كدام برند پودر طلايي بهتر است؟

رنگ غذاي پودر طلايي جزو رنگ هاي خوراكي شيميايي است بنابراين توصيه ما اين است كه حتما براي تهيه اين رنگ از برند هاي مطرح همانند توليدات سوينچ كه تحت وزارت بهداشت توليد شده و علامت هاي استاندارد لازم همچون سيب سلامت را دارا هستند استفاده نماييد!. تا براي شما از نظر سلامت مشكلي بوجود نياورد! البته اين توصيه ما در استفاده از هرگونه رنگ خوراكي مي باشد چه رنگ هايي كه بر پايه طبيعي هستند و چه رنگ هايي كه بر پايه رنگ هاي شيميايي هستند!.

روش استفاده از پودر طلايي 

براي استفاده و در واقع آماده سازي پودر غذاي طلايي دو راه پيش رو داريد؛كه در ادامه هر دو روش را براي شما عزيزان آموزش مي دهيم.

نكات مهم در ساخت رنگ غذاي طلايي با روش اول

در اين روش بايد دقت نماييد كه رنگ طلايي شما بسيار براق و زيبا جلوه گري ميكند اما ادر اين روش رنگ طلايي شما خشك نميشود بنابراين در هنگاه استفاده از ان دقت نمايي تا به دست شما نخورد و يا به مواد ديگر ماليده نشود. خشك نمي شود.

مواد لازم براي تهيه رنگ طلايي خوراكي در روش اول

  • پودر رنگ طلايي خوراكي نوك قاشق چاي خوري
  • روغن مايع از هر نوعي كه داريد ۱ قاشق غذاخوري
  • ظرف در بسته كوچك براي نگهداري مازاد رنگ  ساخته شده

روش تهيه رنگ خوراكي طلايي خوراكي در روش اول

ابتدا با كمك قلمو آشپزي (نوك آن باريك باشد تاكار با آن راحتتر باشد.) پودر طلايي را درون ظرف ريخته و روغن را به ان اضافه ميكنيم و هم ميزنيم تا كاملا رنگ در آن بطور يكنواخت تركيب شود. سپس با كمك قلمو برروي فوندانت هاي اماده و يا كيك و يا دسر خود با احتياط مي زنيم. دقت نماييد كه اين رنگ خشك نميشود!؛ پس با احتياط با آن كار نماييد.

نكات مهم در ساخت رنگ غذاي طلايي با روش دوم

در اين روش رنگ طلايي كمي مات مي باشد بنابراين افرادي كه تمايل دارند رنگ طلايي بدست آمده مان باشد و خيلي حالت براق به خود نگيرد مي توانند از اين روش براي تهيه اين رنگ استفاده نمايند؛ همچنين در اين روش رنگ طلايي بلافاصه بعد از يك الي دو دقيقه خشك مي شود و شما براحتي مي توانيد از ان در تزيين مواد غذايي مورد نظر خود استفاده نماييد.

مواد لازم براي تهيه رنگ طلايي خوراكي در روش دوم

  • پودر رنگ طلايي خوراكي به اندازه نوك قاشق چاي خوري.
  • يك قاشق غذا خوري الكل خوراكي (الكل ميوه).

روش تهيه رنگ طلايي خوراكي در روش دوم

در تهيه رنگ طلايي در اين روش دقت نماييد حتما از الكل خوراكي كه بنام اتانول بفروش ميرسند و به الكل ميوه معروف هستند استفاده نماييد و از الكل هاي ديگر كه كاربرد صنعتي دارند و يا الكل هايي كه امروزه در ايام كرونا بسر ميبريم و براي ضد عفوني سطوح و دستها استفاده مي كنند و به انها متانول نيز مي گويند هرگز استفاده ننماييد. الكل ميوه از نظر شرعي مشكلي ندارد و با خيال راحت مي توانيد از آن استفاده نماييد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رنگ خوراكي،
موضوع:
[ ۱۶ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۷:۴۹ ] [ ariyan ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی