sevinchco
توليد كننده انواع افزودني هاي خوراكي

 رنگ هاي خوراكي را به چند گروه مي توان تقسيم نمود

بطور كل انواع رنگ هاي خوراكيرا مي توان يه سه گروه تقسيم كرد:

  1.  رنگ هاي گروه طبيعي
  2.  رنگ هاي گروه معدني
  3.  رنگ هاي گروه تركيبي

گروه رنگ هاي  طبيعي

همانگونه كه از نام اين گروه از رنگها مشخص است؛  به رنگ هاي خوراكي، طبيعيته مي شود كه منشا ان ها از گياهان و حيوانات بوده باشد و به دو دسته زير مي توان تقسيم نمود:

  • نوع گياهي.
  • حيواني.

رنگ هاي نوع گياهي:

رنگ هاي گياهي از گياهان استخراج مي شوند؛ اين گياهان در طبيعت خود از رنگ بند هاي زيادي برخوردارند و به همين دليل انسانها همواره تمايل داشتند از اين رنگ بندي ها در البسه و همينطور تزيين مواد غذايي خود بهره برند بطور مثال مي توان زعفران، كوركومين، چغندر، كارتاموس و يا گياهان مختلف ديگر را نام برد.

رنگ هاي نوع گياهي

رنگ هاي حيواني:

شايد براي شما جالب باشد و البته براي برخي تصور آن چندش آور است كه برخي از رنگهاي خوراكي از برخي حشرات گرفته شده است.

رنگ هاي  خوراكي معدني:

رنگ هاي معدني رنگ هاي هستند كه در طبيعت وجود دارند مثل سنگ آهن كه پيشينه استفاده از به دوران باستان باز ميگردد و رنگ دي اكسيد تيتانيوم كه از تيتانيوم حاصل شده است.

رنگ هاي تركيبي:

رنگ هاي تركيبي از نام شان مشخص است از تركيب  دو دسته رنگ طبيعي و مصنوعي تقسيم شده است.

رنگ هاي طبيعي:

رنگ هاي خوراكي از ساختار شيميايي رنگ در طبيعت يافت مي شود اما اين به آن معني نيست كه رنگ هاي طبيعي از خود مواد طبيعي در طبيعت استخراج شده اند زيرا اين كار به علت كمبود منابع اقتصادي يا دسترسي نداشتن به مواد خام صرفه اقتصادي ندارد هر چند افراد مي توانند برخي از اين رنگ ها را خودشان در اشپزخانه از مواد طبيعي موجود در منزل تهيه و توليد كنند كه به آنها رنگ هاي خانه گي نيز مي توانيم بگوييم. براي آشنايي با روش توليد برخي از اين رنگهاي خانگي پر طرفدار اينجا كليك نماييد.

رنگ هاي مصنوعي:

رنگ هاي خوراكي مصنوعي همانند بسياري از چيزهايي كه نام مصنوعي را با خود يدك ميكشند بر پايه محصولات طبيعي نيستند. اين رنگها قالبا در طبيعت يافت نمي شوند و به روش شيمايي توليد مي شوند.

دلايل استفاده از رنگ هاي غذا چيست؟

بي شك استفاده از رنگ هاي خوراكي بصورت متنوع تاثير بسيار زيادي در جذابيت و زيبايي و همينطور نقش بسزايي درتنوع بخشيدن به مواد غذايي دارد؛ اشخاص زيادي وجود دارند كه مايلند زمان پهن كردن سفره از وجود غذاهاي رنگارنگ لذت ببرند.برخي از اين رنگ هاي خوراكي نمادي از مزه خود آن ماده غذايي و شيريني دارد. به عنوان مثال كيك توت فرنگي را در نظر بگيريد! انتظاري كه از كيك توت فرنگي از نظر رنگي داريم چيست؟! بي شك رنگ صورتي توت فرنگي مي تواند انتخاب بهتري نسبت به ساير رنگ ها باشد.

روانشناسي رنگ ها

حتما شنيده ايد هر رنگي نماد يك چيز مي باشد و غالبا رنگ ها نمادي از احساسات دروني افراد مي توانند باشند؛ بطور مثال رنگ سرخ يا همان قرمز نماد عشق آتشين است و يا در فرهنگ ايراني اسلامي نمادي از شهادت مي باشد. يا رنگ سفيد نمادي از پاكي ست! در اينجا برخي از اين رنگها را در حوزه صنعت غذايي مورد بررسي قرار مي دهيم.

رنگ قرمز يا همان رنگ سرخ (red color):

red Color به رنگ قرمز تيره گفته شده كه جزء رنگ هاي مجاز خوراكي  شناخته شده در ايران مي باشد  و به دو شكل مايع و روغني عرضه شده است. هرچند مواد طبيعي وجود دارد كه مي توانيد با آنها رنگ قرمز در طيف هاي مختلف را استخراج كنيد.براي آشنايي با نحوه ساخت رنگ قرمز در خانه برروي كلمه red Color كليك كنيد.

رنگ آبي يا آبي ارغواني (Blue Color):

رنگ خوراكي آبي از ديگر رنگ هاي ساخته شده شركت هاي داخلي و خارجي است. منظور از Blue Color، آبي ارغواني است كه به دو شكل روغني و حلال در بازار وجود دارد. رنگ آبي ارغواني در شيريني جات، نوشيدني ها، بستني، دهان شويه، صابون، مواد تزئيني، داروها، لوازم آرايشي و ساير مواد غذايي كاربرد دارد. در ضمن شما از بابت خريد رنگ خوراكي آبي ارغواني نگران نباشيد زيرا داراي گواهي نامه و استاندارد معتبر از صنايع بهداشتي، آرايشي و غذايي است.

رنگ زرد معروف به رنگ  زعفراني (Yellow Color):

رنگ زرد زعفراني به دليل رنگ زيبا و پر انرژي كه دارد از رنگ هاي خوراكي مشهور بوده كه با رنگ زرد زعفراني شناخته شده است و به دو صورت گفته شده يعني (حلال و روغني) مي باشد.رنگ زرد را معمولا در بسياري از محصولات مي توان يافت از جمله  در توليد آدامس، شيريني، بستني، نوشيدني ها، شامپو، صابون و ساير موارد ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد؛ جالب است بدانيد كه رنگ زرد در بسته بندي معمولا مانند ساير رنگ هاي گفته شده ۵/۲ و ۵ كيلويي بوده و داراي استاندارد و گواهي نامه معتبر از سازمان جهاني بهداشت است.

رنگ قرمز مات (Dark Red Color}:

رنگ قرمز مات يا تيره در بين مردم شناخته شده است و در همه كشورها به ويژه ايران مورد استفاده قرار گرفته است. از رنگ قرمز تيره براي ساخت ژله، مواد تزئيني، آدامس و غيره استفاده مي شود و از نظر قيمت خريد رنگ خوراكي قرمز تيره نسبتا صرفه اقتصادي دارد.رنگ قرمز مات نيز از رنگ هاي ساخته شده شركت هاي داخلي و خارجي است.

رنگ خوراكي خوب چه مشخصاتي دارد؟

چنانچه در صنعت غذايي و بخصوص صنايع غذايي كه از رنگ ها در توليدات خود استفاده مي كنند كمي بررسي نماييد و برندهاي معروف رنگ خوراكي  را تحليل كنيم معمولا اين برندها در توليد رنگ خوراكي از مواد خام گياهي باكيفيت بالا و با استفاده از تكنولوژي جديد و به روز جهاني استفاده مي نمايند.

فرايند توليد رنگ هاي خوراكي

فرآيند توليد رنگ غذا بطور كلي مي توان در ۷ مرحله تقسيم كرد.

  1. تهيه مواد خام با كيفيت.
  2. عمليات استخراج رنگ دانه ها.
  3. فرآيند تصفيه
  4. عمليات تغليظ
  5. انجام پالايش
  6. استرليزه كردن
  7.  تنظيم درجه و قدرت رنگ

ويژگي هاي رنگ خوراكي خوب

$(document).ready(function() { $('#rate_p356275').rating('rate.php?pid=356275', {maxvalue:5, curvalue:0}); });

بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۲۶:۰۲ ] [ ariyan ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی