sevinchco
توليد كننده انواع افزودني هاي خوراكي

امروزه در صنايع غذايي دنيا رنگ خوراكي يكي از با اهميت ترين افزودني ها به انواع غذا ها، شيريني ها و دسرهاي طبخ شده تبديل گشته. از آشپزخانه هاي كوچك در منازل گرفته تا كارخانجان عظيم تهيه و توليدمواد غذايي.لذا انتخاب بهترين رنگ خوراكي چه از نظر طيف رنگي و چه از نظر حفظ سلامت غذايي به يكي از مهمترين دانش ها تبديل گشته است.

رنگ خوراكي

رنگ خوراكي در دوران باستان

يكي از سوالاتي كه ممكن است پيش بيايد اين است كه تاريخچه استفاده از رنگ خوراكي به چه زماني بازمي گردد.آيا استفاده از رنگ خوراكي منحصرا مربوط به قرون اخيراست؟!

در پاسخ مي توان گفت احتمالا طبق اسناد تاريخي كه بدست آمدهاستفاده از رنگ خوراكي به زمانهاي بسيار دور بازمي گردد و اولين رنگ خوراكي مورد استفاده در صنعت غذا استفاده از زغال سنگ بوده كه براي زيبايي و بهتر كردن غذا از آن استفاده ميكردند و شايد ريشه در اعتقادات مذهبي و آيين داشته است.و پس از آن از مواد طبيعي همچون ميوه ها . گياهان در فصول رويش آنها صورت مي گرفته است.

رنگ هاي خوراكي چند نوع هستند:

انواع رنگ خوراكي بصورت كلي دو نوع مي باشد:

  • رنگ غذا شيميايي.
  • رنك غذا طبيعي.

البته بايد گفت اگر تمايل داريد از رنگ هاي خوراكي استفاده نماييد مي توانيد رنگ هاي خوراكي را به سه  شكل پودر، ژل و مايع تهيه نماييد

رنگ خوراكي شيميايي

رنگ هاي غذايي شيميايي به علت طيف گسترده رنگ مورد توجه بسياري از افراد قرار گرفته است. اما بسياري از افراد به علت ترس و نگراني از نام شيميايي همراه اين رنگها از اثارسوء آن بر روي سلامتي خود نگران هستند.اما مي توان گفت در حال حاضر رنگ هاي خوراكي  شيميايي كه مورد استفاده هستند آزمايش شده اند و خطري براي سلامتي اشخاص ندارند.البته رنگ هاي خوراكي كه مورد قبول وزارت بهداشت مي باشند.

رنگ خوراكي طبيعي

رنگ هاي خوراكي طبيعي همانطور كه از نام شان پيداست پايه و اساس توليدشان منابع طبيعي ست. نكتهمهمي كه در مورد اين رنگها مي توان گفت تنوع و طيف رنگي اين نوع از رنگها كمتر از نوع رنگ هاي غذايي شيميايي است.

تاريخچه استفاده از رنگ خوراكي

انطور كه از شواهد و اسناد تاريخي برمي آيد رتگ هاي خوراكي از زمان باستان مورد استفاده مردم قرار گرفته است. شايد از رنگ هاي خوراكي در مناسبت هاي مذهبي استفاده مي شده و بعدا راه به سوي آشپزخانه ها باز كرده است.طبق شواهد به دست آمده اولين رنگ خوراكي از زغال سنگ گرفته شده است و از آن در تغيير رنگ خوراكي ها و احتمالا نوشيدني ها استفاده كرده اند.به احتمال زياد ايرانيان باستان براي تغيير رنگ غذا ها و نوشيدني هاي خود از منابع گياهي مختلفي نيز استفاده مي كرده اند.

كدام برند هاي رنگ غذايي پر فروش ترند؟

اينكه در بازار افزودني هاي مواد غذايي كدام برند ها پر فروش ترند امارهاي جديدي در دسترس نيست اما يكي از پرفروشترين و محبوب ترين رنگهاي غذايي رنگ هاي غذايي سوينچ مي باشد. زيرا در اين شركت اولين شعار و هدف در توليد مواد غذايي حفظ كيفيت و اصالت محصولات مي باشد. رضايت مشتريان از كيفيت محصولات سوينچ موجب شده تا همكاران ديگر نيز نظر لطف به اين محصولات داشته و اقدام به خريد عمده و فروش محصوات سوينچ در فروشگاه هاي خود نمايند.

تفاوت برند هاي ايراني و خارجي در رنگ هاي خوراكي

بسياري از ما احتمالا رنگ هاي خوراكي با نام خارجي را در بازار مشاهده كرده ايم كه از نظر قيمت شايد پايينتر از رنگ هاي توليد در ايران هستند؛ اما توصيه اي كه به همه مردم مي كنيم هيچ ارزاني بي حكمت نيست!.اين نوع رنگ هاي خوراكي عمداتا با نام رنگ هاي طبيعي اما در اصل بصورت شيميايي و بدون نظارت سازمان هاي بهداشتي توليد گشته اند و بسيار مضرر و در پاره اي از موارد سرطانزا نيز ميباشند. فارغ از اين موضوع رنگ هاي غذايي توليد شده در ايران به علت آنكه تحت نظارت سازمان هاي بهداشتي توليد مي شوند و در ازمايشگاه هاي تخصصي اين سازمان ها مورد آزمايش كيفيت مواد اوليه قرار مي گيرند و بعد از تاييد نشان استاندارد و سيب سلامت را دريافت مي كنند؛ بنابر اين بدون نگراني از آثار سوء مواد برروي بدن مي توان از انها استفاده نمود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رنگ خوراكي،
موضوع:
[ ۱۴ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۳۳:۰۲ ] [ ariyan ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی