sevinchco
توليد كننده انواع افزودني هاي خوراكي

زندگي و تحصيل در تركيه

زندگي و تحصيل در تركيه براي اتباع ايراني بسيار جذاب است . تركيه كشوري ست كه از نظر اجتماعي به دو بخش

تقسيم شده است  يك بخش آسيايي و يك بخش اروپايي. آناليا اسمي ست كه براي بسياري نام اشنا است. انتاليل در بخش اروپايي تركيه واقع شده است. زندگي در بخش اروپايي تركيه بنظر كمي گران مي باشد. اما بسياري از افراد دوست دارند در اين بخش ساكن شوند و يا به انجا رفت و امد داشته باشند.

دانشگاه هاي ممتاز تحصيل در تركيه

دانشگاه هاي تركيه به دو بخش تقسيم مي شود. دانشگاه هاي دولتي كه دانشجويان آن با بورسيه تحصيلي پذيرش گرفته اند و يا در كنكور تركيه رتبه بالايي را جهت ورود به دانشگاه دريافت كرده اند و يا اگر جزو دانشجويان غير بومي باشند بعد از ثبت نام در يوس و دريافت رتبه بالا در آزمون يوس موفق به دريافت ويزاي تحصيلي و پذيرش در دانشگاه هاي دولتي تركيه شده اند.

روش اداره دانشگاه هاي تركيه

تعداد زيادي از دانشگاه هاي تركيه بصورت يك مجموعه منسجم و شهرك مانند اداره مي شوند. يعني در اين دانشگاه ها در كنار ساختمان هاي مربوط به كلاس هاي دانشجويان مجموعه هاي رفاهي و تفريحي نيز تعبيه شده است. دانشجويان مي توانند در زمان هاي فراقت از اين امكانات با هزينه هاي پايين و اصطلاحا دانشجويي استفاده نمايند. علاوه بر اين تانر ها و نمايشگاه هاي فرهنگي و علمي نيز در اين مكانها برگذار مي شود. بسياري از دانشگا ها براي دانشجويان خود تعمهيدات بيشتري را در نظر مي گيرند و بليط يا كارت هاي عبور و مرور در سطح شهر براي اتوبوس و مترو بصورت نيم بها در نظر مي گيرند.

ويزاي تحصيلي براي تحصيل در تركيه

تركيه كش.ر همسايه ايران است و بنابر ماهده و قوانين تصويب شده براي ورود و خروج به اين كشور نيازي به دريافت ويزا نيست. لذا اتباع ايراني تنها با در دست داشتن پاسپورت مي توانند به راحتي به اين كشور زيبا و گردش پذير رفت و امد داشته باشند. تنها نكته اي كه اين كميان مهم است مورد توجه قرار گيرد آن است كه بعد از گذشت سه ماه از اقامت در اين كشور، مي بايست به ايران بازگشته و بعد ازسپري شدن  چند روز (يك الي دو هفته با شرايط مشخصي) دوباره ميتوانيد به اين كشور مسافرت نماييد. لذا براي افرادي كه دانشجو هستند بديهي ست ويزاي تحصيلي صادر مي شود تا نيازي به مراجعت به وطن براي تمديد مدت سه ماه خود نداشته باشند.

اجازه كار براي دانشجويان مشغول به تحصيل در تركيه

بسياري از افراد كه در كشور ديگري مشغول به تحصيل مي باشند يكي از گذينه  هايي كه به آن فكر مي كنند اين است كه در اوقات فراغت خود بتوانند مشغول به كار شوند تا با كسب درامد  در هزينه هاي خود مديريت بهتري داشته باشند. تركيه كشوري ست كه هزينه هاي خورد و خوراك و اقامت نسبتا براي ايرانيان گران مي باشد. خبر خوب اين است كه دانشجويان در تركيه مي توانند با رعايت قوانين كار و كسب در تركيه مشغول به كار شوند و تركيه مانند بسياري از كشورها كه براي  دانشجويان  خارجي قوانين سخت گيرانه اي در خصوص اشتغال ندارد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تحصيل در تركيه،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۲۸:۰۲ ] [ ariyan ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی