sevinchco
توليد كننده انواع افزودني هاي خوراكي

اسانس چيست؟ چگونه تهيه مي شود؟

همان روغن هايي است كه در مجاورت هوا فرار هستند يكي از مهمترين مواد هستند كه از گياهان دارويي بدست مي ايند. اين روغن ها در واقع از قسمت هاي مختلف گياهان بدست مي آيند. از آن جايي كه فرار هستند بنابراين در مجاورت دماي زياد سرعت تبخيرشان بالاتر ميرود. برخي از روغن ها داراي عطر و بوي خاصي هستند كه بستگي به نوع ان گياه مي توانند متفاوت باشند برخي بسيار خوشبو هستند كه در صنعت لوازم آرايشي و بهداشتي از انها بعنوان اسانس هاي عطري استفاده مي كنند و برخي شايد داراي بوي خوشايندي نباشند اما در هر حال فارغ از نوع عطر و بوي اين روغن ها خواص درماني بسياري را مي توان از انها انتظار داشت.

اسانس

ايا اسانس ها بر اثر مرور زمان فاسد مي شوند؟

اسانس ها غالبا داراي رنگ نيستند اما بعد از گذشت زمان و البته محل نكهداريشان رنگ تيره تري به خود مي گيرند.لذا براي جلوگيري ازين تغييرات بايد اسانسها را در جاي خنك و خشك و در ظروف مات و سربسته و دور از نور نگهداري كرد.

تفاوت اسانس با روغن ثابت:

تفاوت اسانس با روغن به شرح فوق مي باشد. اسانسها از نظر بعضي خصوصيات شيميايي و فيزيكي با روغن هاي ثابت اختلاف دارند كه مهمترين اين اختلافات عبارتند از :

  1. اين معجزه الهي قابليت تقطير دارند و به همين دليل به راحتي مي توان آنها را از طريق روش هاي تقطير استخراج نمود.
  2. ساختمان شيميايي اسانسها بر خلاف روغن هاي ثابت از استرهاي گليسيرين و اسيدهاي چرب ساخته نشده است.
  3. اسانسها بر خلاف روغن هاي ثابت ،فاسد و ترش نمي شوند بلكه در مجاورت هوا و نور اكسيده و رزيني شكل خواهند شد. و از نظر كيفيت پايين تر مي آيند اما فاسد نمي شوند.

چند نوع اسانس بصورت معمول وجود دارد:

  • اسانس نوع ميوه.
  • اسانس نوع معطر.
  • اسانس نوع شيميايي.

كاربرد اسانسها

همانطور كه از نام آن مشخص است اين نوع اسانس از ميوه ها گرفته مي شود و كاربرد خوراكي و طعم دهندگي به گونه اي دارد مانند اسانسي كه از گياهان خاص مثل نعنا، ريحان ويا ميوه ها مي توان با كمك تقطير بدست آورد.انواع آب ميوه با طعم هاي مختلف از جمله آن هاست. به طور كلي از انواع گياهان، ميوه ها و خشكبار در تهيه آن استفاده مي شود. از ديگر موارد مصرف نوع خوراكي مايع مي توان به استفاده ي آن ها در انواع نوشيدني، بستني، شكلات، روغن، انواع نان و پيراشكي، انواع ژله و پاستيل و ديگر محصولات طعم دار اشاره كرد. لذا با خريد انواع خوراكي مايع آن مي توانيد از كاربردهاي متنوع آن بهره مند شويد.

اسانس پرتقال، افزايش سيستم دفاعي بدن در روزهاي كرونا

اين روز ها همه ما به نوعي با كرونا دست به گريبان شده ايم وبعد از بهبودي احساس كسالت را همچنان با خود داريم شايد هم ترجيح ميدهيم سيستم دفاع بدن مان رادر مقابل انواع مختلف كرناكه هر روز اخبار شيوع ش را از هر گوشه جهان مي شنويم بالاتر ببريم.اسانس ها خاصيت درماني دارند كه در اين مقاله بطور اختصاصي به اسانس پرتقال خواهيم پرداخت

فوايد استفاده از اسانس پرتقال سوينچ كدامند؟

ليستي از فوايد اسانس پرتقال را برايتان  ذكر مي كنيم:

  1. اسانس پرتقال سوينچ از سيستم ايمني بدن پشتيباني مي كند.
  2. احساس شادي و نشاط را افزايش مي دهد.
  3. باعث ترميم پوست و همچنين شفافيت پوست مي شود.
  4. داراي خاصيت سم زدايي و پاكسازي است.
  5. در صورت احساس گرفتگي عضلات موجب تسكين عضلات كشيده مي شود(اغلب ورزشكاران از آنبهره مي برند).
  6. سيستم گوارشي تان را آرام مي كند و همچنين به هضم غذا كمك مي كند.
  7. اگر همواره بنابه دلايل روحي احساس ترس و نااميدي مي كنيد به شما حس شجاعت و توانايي مي دهد.
  8. در آشپزخانه به كمك شمادر زدودن چربي ها مي آيد.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۳۲:۴۳ ] [ ariyan ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی